¿Quién escribe?

Human Computer Interaction (HCI) expert and technology strategist. Track record of successful independent technology interventions for community engagement as well as co-leading an innovation strategy firm. Computer Science PhD candidate University College London (funded by Intel).

Mara is a partner and senior strategist at Ideas for change where she consults on innovation, user engagement, and accelerated growth business models (see our latest framework @pentagrowth). Since 2010, she is an advisor at Centre of Contemporary Culture of Barcelona, on topics such as technology enhanced expositions, user participation and future trends.

Mara holds a BA in Audiovisual Communications, a postgraduate diploma in Media Arts and a Msc in Cognitive Systems and Interactive Media (Universitat Pompeu Fabra, Barcelona, Spain). She is a PhD candidate at the Intel Collaborative Research Institute on Sustainable Connected Cities (ICRI-Cities) at University College London (UCL). She is also a member of the UCL Engineering Exchange, advisor at the Open Faculty, contributor to theSharing Cities Network, and co-organiser of the Ouishare Collaborative Economy Research Network.

She has worked as a video journalist, has been a university lecturer and and research assistant at the Group of Interactive Technologies (GTI), at Universitat Pompeu Fabra (Barcelona).

More info: Twitter, Facebook,  LinkedIn and Transmedia blog.

¿Quieres saber algo más? Preguntaselo a Google.

12 comentarios en “¿Quién escribe?

  1. […] amb la temàtica de la primera de les col·laboracions amb que comptàrem en aquesta edició, la de Mara Balestrini. Ja vos hem comentat qui és i què fa Mara i la crònica de la col·laboració difícilment podrem […]

  2. […] Mara Balestrini és una de les participants en la sessió I+C+i Apps per a una nova cultura i una experta en arts medials i cultura mòbil. Aprofitant la seva presència al CCCB Lab, li vam fer aquesta entrevista en què parla de les noves experiències que aporten les aplicacions mòbils, els dubtes que plantegen (l’usuari customitza tant la informació que vol rebre que corre el risc que aquesta sigui excessivament limitada), de quina manera les aplicacions ens permeten interactuar amb l’espai físic i com estan canviant les activitats educatives a través de l’anomenada “gamificació”. […]

Los comentarios están cerrados.